Secrets of a perfect skin

          Imi pun adesea intrebarea cum e posibil ca unele persoane sa aiba un ten atat de imaculat si de ferit de imperfectiuni. Mi-as fi dorit ca si pe mine sa ma fi inzestrat Dumnezeu cu un asemenea ten pe care orice fond de ten, orice pudra si absolut orice machiaj da bine. Dar asta e situatia si tot ce pot sa fac e sa ma adaptez. Cum anume fac asta?

           Destul de usor, zic eu. Sunt cativa pasi pe care ii urmez zilnic sau saptamanal.
           Spre exemplu, in fiecare dimineata, la mine are loc ritualul urmator:
                  -ma clatesc usor cu apa destul de calda pentru a-mi indeparta stratul de sebum depus peste noapte
                  -ma sterg cu un servetel
                  -aplic demachiant sau gel de curatare pe un buretel de fata si imi curat bine tenul ca si cum m-as demachia seara
                  -ma clatesc cu apa calda de cateva ori
                  -las sa curga apa rece, dupa care ma clatesc si ma revigorez cu aceasta
                  -las pielea sa se usuce natural, dupa care aplic o crema de zi (tu stii cel mai bine ce tip de crema ti se potriveste)
           Aici se incheie primul ritual. In timpul zilei, daca am timp, mai aplic cate o masca din fructe, legume, iaurt, miere, etc. Pe parcursul zilei, daca sunt plecata de acasa, deoarece eu am tenul mixt, port mereu in geanta servetelele speciale pentru sebum. Urasc aspectul unui ten lucios. Pare iluminat si lipsit de vigoare. Plus ca nu uit sa imi pun sau sa imi cumpar o sticla cu apa. Sa te hidratezi, este una din regulile de aur ale unui ten frumos si nu numai.
           Dupa o zi lunga, pe strazi, pe la facultate si prin diverse locuri, revin la draga mea casa, unde ma asteapta ultimul ritual. Este identic cu cel de dimineata doar ca la sfarsit aplic o crema de noapte sau una antirid, deoarece au un continut mai mare in grasimi, iar asta ma ajuta sa am un ten moale si sa imi protejez fata de acele liniute ce apar o data cu inaintarea in varsta. Daca ai implinit deja cei 20 de ani, eu una, te sfatuiesc sa incepi sa introduce in ritualurile tale de infrumusetare si o crema antirid. De ce spun asta? Este simplu. Aceste creme iti incetinesc si eventual previn imbatranirea pielii, nu o fac sa intinereasca daca ai ajuns deja la stadiul de a avea cateva linii fine. Sa fim seriosi: “Nu fac miracole”, insa daca stii cand anume sa o folosesti, adica din timp, poti amana putin aceasta perioada de care ne ferim toate.


           Iar acum, la sfarsitul povestii, am sa iti spun cateva secrete de-ale mele in ceea ce priveste ingrijirea tenului si cum anume poti sa ai si tu un ten perfect.
           O regula foarte importanta este aceea ca, atunci cand iesi afara, este obligatoriu sa aplici un strat de pudra peste fondul de ten. De ce? Deoarece fondul de ten o data ajuns in contact cu mediul extern, tinde sa acapareze o multime de particule de praf si nu numai. Apoi va transmite spre piele si mai apoi prin pori, in piele, acei factori poluanti. Pudra, are efect de strat protector. Ea retine aceste particule la suprafata fondului de ten, nepermitand contactul lor cu pielea.


           O data pe saptamana, este extrem de important, daca ai probleme cu acneea, sa faci extractie. Poti sa faci la salon sau chiar acasa, insa cu mare grija. Daca alegi sa faci acasa, este bine sa respecti acesti pasi, pentru a avea efectele dorite si nu alte probleme:
                   -fierbe mai multa apa
                   -ia un prosop si baga-l in acea apa. Lasa-l 5 minute, iar apoi aplica-l pe fata.
                   -lasa-l sa actioneze timp de 5 minute, dupa care trecem la treaba
                   -iti stergi tenul cu un servetel pentru a fi uscat
                   -pentru a evita aparitia petelor, iti vei infasura degetele in servetele
                   -dupa ce ai terminat extractia, fa o demachere ca la carte cu apa calda, dupa care clateste fata cu multa apa rece
                   -lasa tenul sa se usuce natural, iar apoi aplica o crema hidratanta de seara
             Evita contactul firelor de par cu tenul, mai ales daca folosesti diverse produse cosmetice pentru ingrijirea parului. Acestea pot afecta pielea.
             O data la doua saptamani fa o baie de aburi, pentru ten, cu ceai din plante naturale.
             Cand nu faci baie de aburi, este indicat sa faci exfoliere pentru a indeparta celulele moarte. Asta este necesar si pentru corp.
             Prinde cele 4 ore importante pentru somn, si anume intre orele 8:00 si 00:00
             Ai grija ce mananci. Incearca sa eviti consumul excesiv de alimente cu un mare continut de zahar si grasimi. Acestea clar iti vor afecta tenul si nu numai.

3 gânduri despre “Secrets of a perfect skin

Lasă un răspuns

